Hulp bij de app

 

 

 

 

 

 

 

google-play-NL.png

Scan de QR-code app mynexuzhealth

Download in de app store_NL.png

OPGELET! Registreer je iOS-toestel opnieuw na update van mynexuzhealth

Bij een nieuwe update van de mynexuzhealth-app voor iOS werden heel wat nieuwe functies toegevoegd, zoals videoconsultatie. Daarbij kan het ziekenhuis je uitnodigen voor een consultatie op afstand via een veilige videoverbinding.

Na de update moet je je toestel opnieuw registreren - zie stap Registratie.

Installatie

Android

  • U vindt de applicatie in de Google Play Store of scan de QR-code hiernaast.
  • De app is beschikbaar voor een smartphone of tablet met Android 5 of hoger.
  • Kijk in de Google Play Store of uw toestel compatibel is. 

IOS 

  • U vindt de applicatie in de App Store of scan de QR-code hiernaast.
  • De app is beschikbaar voor een smartphone of tablet met iOS 11 of hoger.
  • Kijk in de App Store of uw toestel compatibel is.

Registratie

Om de mynexuzhealth applicatie te kunnen gebruiken, moet u uw toestel éénmalig registreren. 

Met de codekaart

Wat hebt u hiervoor nodig?

  • De nexuzhealth codekaart met een QR-code,
  • Uw wachtwoord.

Na het ingeven van de nodige gegevens kunt u een pincode instellen. Met deze pincode meldt u zich aan bij de applicatie. U kunt dezelfde pincode gebruiken voor al uw toestellen waarmee u inlogt op de mynexuzhealth-app.

Vragen over de codekaart? Kijk dan eens bij de veelgestelde vragen over codekaart.

Web / pc

Hoe gaat u te werk?

  • Surf naar www.mynexuzhealth.be en log in.
  • Selecteer App in het menu bij Profiel en klik op Registreer uw toestel. De code die u op uw gsm-scherm ziet, geeft u hier in.
  • Nadien klikt u op de knop QR-code genereren.
  • Deze QR-code scant u vervolgens in en u bent klaar om de app te gebruiken.

Vergeet ook niet een pincode in te stellen waarmee u later eenvoudig opnieuw kan aanmelden bij de mynexuzhealth-app.

Via sms

Deze methode is niet voor alle nexuzhealth-partners beschikbaar. U krijgt een overzicht van de partners wanneer u deze methode kiest.

Voorwaarden

  • U hebt binnen de 2 maanden een afspraak in het ziekenhuis.
  • Uw gsm-nummer moet gekend zijn in uw dossier.

Via Itsme

Om u te registereren via itsme moet u deze app eerst installeren op uw smartphone. U zult tussen deze app en de mynexuzhealth-app moeten schakelen (zonder een van beide apps te sluiten).

  • Download en installeer de app Itsme op uw smartphone (of op een ander toestel of tablet).
  • Open de app mynexuzhealth en kies om u te registreren via Itsme.
  • Het volgende scherm waarschuwt u dat u naar een andere pagina geleid wordt en nadien moet terugkeren naar de app mynexuzhealth. Klik op OK of volgende om door te gaan. U verlaat nu de app mynexuzhealth.
  • Klik op 'Aanmelden via itsme'. 
  • Identificeer u met uw gsm-nummer en klik op 'verstuur'.
  • Nu moet u bewijzen in Itsme dat u het bent. Kijk meteen welk icoon er staat (bv. een driehoek, vierkant, halve cirkel...). U gaat dit icoon later in het proces als extra bevestiging moeten aanduiden.
  • Sluit deze pagina niet af, maar open de app Itsme. Meld u daar aan en bevestig dat u wilt inloggen.
  • Log in met uw code (of vingerafdruk) op itsme.
  • Ga nu terug naar de mynexuzhealth-app.
  • Stel een pincode in.
  • De registratie is voltooid, u kunt zich nu aanmelden met de pincode

Veiligheid

Om veiligheidsredenen zijn geroote toestellen die de beveiliging van uw mobiel besturingssysteem omzeilen niet toegelaten.

Veelgestelde vragen

Op welke toestellen kan ik de mynexuzhealth app gebruiken?

De app werkt op een smartphone of tablet met Android 4.1 en iOS 10 of hoger.

Kan ik de mynexuzhealth-app gebruiken op meerdere toestellen?

De app kan op zoveel toestellen als gewenst geïnstalleerd worden. Let wel - elk toestel gebruikt dezelfde pincode.
Als u bij de registratie van een tweede toestel een andere pincode ingeeft dan uw eerste toestel, zal u vanaf dan ook op dat eerste toestel met de nieuwe pincode moeten aanmelden.

Kunnen meerdere personen op hetzelfde toestel hun dossier raadplegen?

Meerdere patiënten kunnen hetzelfde toestel gebruiken. Elke gebruiker moet dan de registratieprocedure doorlopen. In deze situatie kunt u elkaars dossier niet raadplegen.

Kan ik op mijn toestel het dossier van meerdere personen raadplegen?

Dit kan, maar uiteraard enkel mits volmacht van de betrokken patiënt(en). In deze situatie kunt u via uw eigen dossier ook de dossiers van andere gebruikers raadplegen, vb. van uw kind, uw partner. Om iemand toegang te geven tot uw dossier volgt u de procedure uitgelegd bij Toegang of afschrift dossier. Nadien kunt u via een pijltje naast uw naam in de app schakelen tussen de accounts waarvoor u toegang verleend werd.

Na een paar foute loginpogingen is mijn pincode geblokkeerd. Wat nu?

Wanneer de toegang tot de app geblokkeerd is, moet u uw toestel opnieuw registreren. U maakt hiervoor een keuze uit een van de registratiemethodes (zie boven: met de codekaart, web/pc, via sms, via Itsme (Android)).

Deblokkeren van uw toestel via pc:
1.    Surf naar www.mynexuzhealth.be en meld u aan.
2.    Ga naar uw profiel en vervolgens naar het tabblad App.
3.    Klik in de gekleurde kader op de Deblokkeer-knop.
4.    Wijzig indien gewenst ook uw pincode. 
5.    Open de app mynexuzhealth en meld u aan met uw pincode.

De app vraagt ​​toestemming om toegang te krijgen tot specifieke opties of informatie op mijn toestel. Waarom ?

Afhankelijk van de versie van het besturingssysteem op uw smartphone en hoe u de app registreert, vraagt de app toegang tot bv. uw camera (om de QR-code te scannen). 
Wilt u uw afspraken in uw agenda bewaren of documenten via de Berichtenmodule versturen, dan moet u ook hiervoor toegang verlenen wanneer de app hierom vraagt. 
Maakt u zich hierover geen zorgen, de app is veilig en maakt enkel gebruik van toegangen die nodig zijn om de goede werking te garanderen.

Andere vragen of problemen

Geen oplossing gevonden voor uw probleem? Neem dan contact op met de mynexuzhealth helpdesk via dit webformulier of contacteer de helpdesk via telefoon op 016 34 83 48 (enkel op weekdagen tussen 9.00 en 12.00 uur en tussen 13.30 en 16.00 uur).