Hulp bij de app

 

 

 

 

 

 

 

google-play-NL.png

Scan de QR-code app mynexuzhealth

Download in de app store_NL.png

OPGELET! Registreer je iOS-toestel opnieuw na update van mynexuzhealth

Bij een nieuwe update van de mynexuzhealth-app voor iOS werden heel wat nieuwe functies toegevoegd, zoals videoconsultatie. Daarbij kan het ziekenhuis je uitnodigen voor een consultatie op afstand via een veilige videoverbinding.

Na de update moet je je toestel opnieuw registreren - zie stap Registratie.

Installatie

Android

  • U vindt de applicatie in de Google Play Store of scan de QR-code hiernaast.
  • De app is beschikbaar voor een smartphone of tablet met Android 5 of hoger.
  • Kijk in de Google Play Store of uw toestel compatibel is. 

IOS 

  • U vindt de applicatie in de App Store of scan de QR-code hiernaast.
  • De app is beschikbaar voor een smartphone of tablet met iOS 11 of hoger.
  • Kijk in de App Store of uw toestel compatibel is.

Registratie

Om de mynexuzhealth applicatie te kunnen gebruiken, moet u uw toestel éénmalig registreren. 

Met de codekaart

Wat hebt u hiervoor nodig?

  • De nexuzhealth codekaart (optioneel met een QR-code - dit maakt het wat gemakkelijker),
  • Uw wachtwoord.

Na het ingeven van de nodige gegevens kunt u een pincode instellen. Met deze pincode meldt u zich aan bij de applicatie. U kunt dezelfde pincode gebruiken voor al uw toestellen waarmee u inlogt op de mynexuzhealth-app.

Vragen over de codekaart? Kijk dan eens bij de veelgestelde vragen over codekaart.

Web / pc

Hoe gaat u te werk?

  • Surf naar www.mynexuzhealth.be en log in.
  • Selecteer App in het menu bij Profiel en klik op Registreer uw toestel. De code die u op uw gsm-scherm ziet, geeft u hier in.
  • Nadien klikt u op de knop QR-code genereren.
  • Deze QR-code scant u vervolgens in en u bent klaar om de app te gebruiken.

Vergeet ook niet een pincode in te stellen waarmee u later eenvoudig opnieuw kan aanmelden bij de mynexuzhealth-app.

Veiligheid

Om veiligheidsredenen zijn geroote toestellen die de beveiliging van uw mobiel besturingssysteem omzeilen niet toegelaten.

Veelgestelde vragen

Op welke toestellen kan ik de mynexuzhealth app gebruiken?

De app werkt op een smartphone of tablet met Android 4.1 en iOS 10 of hoger.

Kan ik de mynexuzhealth-app gebruiken op meerdere toestellen?

De app kan op zoveel toestellen als gewenst geïnstalleerd worden. Let wel - elk toestel gebruikt dezelfde pincode.
Als u bij de registratie van een tweede toestel een andere pincode ingeeft dan uw eerste toestel, zal u vanaf dan ook op dat eerste toestel met de nieuwe pincode moeten aanmelden.

Kunnen meerdere personen op hetzelfde toestel hun dossier raadplegen?

Meerdere patiënten kunnen hetzelfde toestel gebruiken. Elke gebruiker moet dan de registratieprocedure doorlopen. In deze situatie kunt u elkaars dossier niet raadplegen.

Kan ik op mijn toestel het dossier van meerdere personen raadplegen?

Dit kan, maar uiteraard enkel mits volmacht van de betrokken patiënt(en). In deze situatie kunt u via uw eigen dossier ook de dossiers van andere gebruikers raadplegen, vb. van uw kind, uw partner. Om iemand toegang te geven tot uw dossier volgt u de procedure uitgelegd bij Toegang of afschrift dossier. Nadien kunt u via een pijltje naast uw naam in de app schakelen tussen de accounts waarvoor u toegang verleend werd.

Na een paar foute loginpogingen is mijn pincode geblokkeerd. Wat nu?

Volg de stappen op het scherm om uw pincode opnieuw in te stellen. Dit zijn dezelfde methodes als bij de registratie, alleen wordt de methode via sms niet meer aangeboden.

De app vraagt toestemming voor toegang tot specifieke mogelijkheden of informatie op mijn apparaat. Waarom?

Afhankelijk van de versie van het besturingssysteem op uw smartphone en hoe u de app registreert, vraagt de app toegang tot bv. uw camera (om de QR-code te scannen). 
Wilt u uw afspraken in uw agenda bewaren of documenten via de Berichtenmodule versturen, dan moet u ook hiervoor toegang verlenen wanneer de app hierom vraagt. 
Maakt u zich hierover geen zorgen, de app is veilig en maakt enkel gebruik van toegangen die nodig zijn om de goede werking te garanderen.

Andere vragen of problemen

Geen oplossing gevonden voor uw probleem? Neem dan contact op met de mynexuzhealth helpdesk via dit webformulier of contacteer de helpdesk via telefoon op 016 34 83 48 (enkel op weekdagen tussen 9.00 en 12.00 uur en tussen 13.30 en 16.00 uur).